JOHN ABBOTT COLLEGE TEACHER RECIPIENT OF A PERFORMA AWARD
It is with great pride that we announce that Debbie Desrivières, Dental Hygiene teacher, is the recipient of the Performa Award for the Quality of Production and Pedagogical Intervention in College Teaching for the English sector. This award was presented to Debbie at a special ceremony held on April 30.
Jules Bélanger, Director of Perfoma, Faculté d’éducation Université de Sherbrooke wrote:
“… Mrs. Desrivières has been awarded this honor for her exemplary academic record and contributions to the program. She is a recent graduate of the Master in College Teaching program where her Master’s paper….”
Gordon Brown, Academic Dean of John Abbott College: “This recognition by the Université de Sherbrooke is richly deserved. Debbie addressed the graduating class of the Master Teacher Program (MTP) last spring, showing the leadership and commitment to innovation that our Dental Hygiene students benefit from every day. Her Master’s thesis looked at the timing of verbal feedback in developing students’ fine motor skills, on which there was limited research. This is an example of a department that is committed to pedagogy, with a number of teachers having participated in the MTP program.”
UNE ENSEIGNANTE DU CÉGEP JOHN ABBOTT REÇOIT UN PRIX PERFORMA
C’est avec beaucoup de fierté que nous annonçons que Debbie Desrivières, enseignante en Techniques d’Hygiène dentaire, est récipiendaire du Prix Performa pour la qualité de la production et de l’intervention pédagogique en enseignement au collégial, volet anglophone. Ce prix lui a été remis lors d’une cérémonie spéciale tenue le 30 avril.
Selon Jules Bélanger, Directeur Secteur Performa, Faculté d’éducation de l’Université de Sherbrooke dans une lettre transmise au Collège « …Mme Desrivières a reçu cet honneur pour son parcours académique exemplaire et ses contributions au programme…».
« Cette reconnaissance de l’Université de Sherbrooke est amplement méritée. Debbie s’est adressée à la cohorte finissante du programme Master Teacher Program (MTP) le printemps dernier, soulignant le leadership et l’engagement en innovation dont bénéficient chaque jour nos étudiants en Techniques d’hygiène dentaire. Son travail de maîtrise portait sur le moment de la rétroaction verbale dans le développement de la motricité fine des étudiants, sur laquelle il y avait peu de recherches. C’est un exemple de département engagé dans la pédagogie, plusieurs enseignants ayant participé au programme MTP. » Gordon Brown, Directeur des études , Cégep John Abbott.